-
פעולת היכרות
קהל יעד:שכבה צעירה, שכבה בוגרתפעולת זו עוסקת בהיכרות בין המדריכים לחניכים. מטרתה של היכרות זו היא לאפשר לשני הצדדים לחוש בנוח במהלך הפעולה, ובמשך השנה להעמיק היכרות זו.
-
פעולת גיבוש
קהל יעד:שכבה צעירה, שכבה בוגרתפעולה זו עוסקת בחיזוק תחושת השייכות של החניכים לקבוצה. פעולה זו אמורה להקנות להם תחושה זו, ולחזק אצלם את הרצון להמשיך ולבוא לתנועה. תחושת השייכות תאפשר להם בהמשך גם שילוב עם ילדים אחרים, מעבר לקבוצה אליה הם משתייכים.
-
הכנה לקבוצה לקראת שילוב פרטני
קהל יעד:שכבה צעירהפעילות זו מיועדת לקבוצת חניכים ללא צרכים מיוחדים, לקראת שילוב פרטני של חניך עם צרכים מיוחדים. בפעילות נבחן המושג "צרכים מיוחדים" וניתן ידע על לקויות, על מנת להכין את הקבוצה לשילוב של חניך עם מוגבלות.
-
סיפור הקיבוצניקים- כל אחד חושב אחרת
קהל יעד:שכבה בוגרתפתיחה:
נצייר על הלוח: S – שרה, R – רמי, P- פיני, B – בני, L – ליאור
נצייר נהר עם אבן באמצע ואת השמות של האנשים מעברי הנהר.
הסיפור:
-
מערך סרט- בחזית הכיתה
קהל יעד:שכבה בוגרת, מדריכיםבחזית הכיתה
- לפני הסרט...
נותנים מעט רקע על תסמונת טורט.מבקשים מהחניכים לכתוב במהלך הסרט:
-
מערך סרט- בית ספר למפלצות
קהל יעד:שכבה צעירה, שכבה בוגרת, מדריכיםלפני הסרט...
כל חניך מקבל פתק עם אחת הדמויות )מייק, סאלי, המנהלת(. עליו להתמקד בדמות
שקיבל במהלך הצפיה, ולכתוב לפחות שני שינויים שעוברים על הדמות לאורך הסרט. -
סרט כפעילות- למה, כמה ואיך?
קהל יעד:מדריכיםמדריכים יקרים!
סרט הינו כלי רב עוצמה. יש בו רגש, ידע, שיקוף של המציאות ושל החלום, השראה ועוד.
-
כל אחד הוא יחיד ומיוחד
קהל יעד:שכבה צעירההמדריך יבקש מהחניכים להתבונן באיור שבנספח, ולשוחח אודותיו , החניכים צריכים לבנות סיפור תוך המדריך יתייחס לשאלות להל"ן :
-
שיתוף פעולה
קהל יעד:שכבה צעירהשלב א':
מתחלקים ל-2 קבוצות (לא קריטי)
כל קבוצה צריכה לעשות שביל מכל מיני דברים שיש עליהם, כמו למשל צעיף, מעיל, נעליים, קוקיות וכו’.. אפשר גם לחלק לכל אחד משהו כמו קוביה, מעיל, חבל… -
מיחזור- סדנת גינה מבקבוקים
קהל יעד:שכבה צעירהאופן ההכנה:
1. חותכים את צוואר הבקבוק.
2. מסמנים בטוש פרמננטי את מיקום עלי הכותרת של הפרח.
סימון העלים יקל עלינו את חיתוכם בצורה סימטרית.
- עמוד 1 מתוך 2
- לעמוד הבא