-
פעולת היכרות
קהל יעד:שכבה צעירה, שכבה בוגרתפעולת זו עוסקת בהיכרות בין המדריכים לחניכים. מטרתה של היכרות זו היא לאפשר לשני הצדדים לחוש בנוח במהלך הפעולה, ובמשך השנה להעמיק היכרות זו.
-
פעולת גיבוש
קהל יעד:שכבה צעירה, שכבה בוגרתפעולה זו עוסקת בחיזוק תחושת השייכות של החניכים לקבוצה. פעולה זו אמורה להקנות להם תחושה זו, ולחזק אצלם את הרצון להמשיך ולבוא לתנועה. תחושת השייכות תאפשר להם בהמשך גם שילוב עם ילדים אחרים, מעבר לקבוצה אליה הם משתייכים.
-
הכנה לקבוצה לקראת שילוב פרטני
קהל יעד:שכבה צעירהפעילות זו מיועדת לקבוצת חניכים ללא צרכים מיוחדים, לקראת שילוב פרטני של חניך עם צרכים מיוחדים. בפעילות נבחן המושג "צרכים מיוחדים" וניתן ידע על לקויות, על מנת להכין את הקבוצה לשילוב של חניך עם מוגבלות.
-
שיתוף פעולה
קהל יעד:שכבה צעירהשלב א':
מתחלקים ל-2 קבוצות (לא קריטי)
כל קבוצה צריכה לעשות שביל מכל מיני דברים שיש עליהם, כמו למשל צעיף, מעיל, נעליים, קוקיות וכו’.. אפשר גם לחלק לכל אחד משהו כמו קוביה, מעיל, חבל… -
מיחזור- סדנת גינה מבקבוקים
קהל יעד:שכבה צעירהאופן ההכנה:
1. חותכים את צוואר הבקבוק.
2. מסמנים בטוש פרמננטי את מיקום עלי הכותרת של הפרח.
סימון העלים יקל עלינו את חיתוכם בצורה סימטרית. -
מערך שמחה וצחוק
קהל יעד:שכבה צעירהמספר רעיונות לפעילויות שונות בנושא שמחה וצחוק, המיועדים למערך בנושא שמחה או סתם לפעילות שמחה ומהנה, מגבשת וכייפית. מומלץ לעשות את הפעילויות ברצף, על מנת ליצור מערך שלם בנושא השמחה, ולעסוק בו לאורך מספר פעילויות.
-
משקפיים ורודים- ראיית הטוב
קהל יעד:שכבה צעירהשלב א’ – סיטואציות:
המדריכים, בזוגות, מציגים סיטואציות קצרות. בסיום כל סיטואציה מרכיב אחד המדריכים משקפיים שחורים ומגיב בהתאם, והשני מרכיב משקפיים ורודים – וגם מגיב בהתאם.דוגמאות להצגות:
-
פורים- גם הביצה התחפשה
קהל יעד:שכבה צעירהשלב א’
הצגה-הביצה שהתחפשה
להכין את הדמויות שבסיפור מראש ולחלק לכל חניך דמות שיציג אותה בתורו.
-
מערך לחודש אדר- 3 פעולות
קהל יעד:שכבה צעירהפעולה מספר 1- “אלו דברים שאותי משמחים”-
מטרות:
– החניכים יבחינו בין רגש של שמחה לרגש של עצב.
– החניכים יחשבו אלו דברים משמחים אותם.
- עמוד 1 מתוך 2
- לעמוד הבא